1. Одреди књижевни род и врсту.
2. Одреди време и место дешавања радње.
3. Колико чинова има ово дело?
4. Наведи главне и споредне јунаке. Издвој
једну главну особину за сваког јунака.
5. Подели дело на етапе (увод, заплет,
кулминација, перипетија, расплет).
6. Ово дело је имало необичну судбину.
Укратко препричај шта се десило са оригиналним рукописом.
7. Ко чита Маричино писмо? Зашто? Како
читаоци реагују на љубавно писмо? Ко шаље писмо? Како Марица реагује јер јој се
нарушава приватност?
8. Где је и како почела Маричина и Ђокина
љубавна прича? Опиши Ђоку.
9. Зашто је Јеротије изгубио претходну
службу? Чиме се сада бави? На који начин је успео да напредује у служби?
10. Јеротије има друге планове за своју
ћерку. Кога сматра савршеним зетом?
11. Опиши Вићу. Каква се то парница води
против Виће? Одакле Вићи толики новац?
12. Опиши канцеларију. Где се она налази? Шта
је необично у овој канцеларији? Шта ентеријер говори о људима који ту раде?
13. Док читамо дело, видимо да су нам писма
важни елементи приче. Какав је то телеграм пристигао из министарства? Шта се то
дешава у земљи?
14. Шта знаш о владавини династије
Обреновић, конкретно о владавини краља Милана и краља Александра? Истражи и
напиши о политичким приликама у нашој земљи из тог периода.
15. Из депеше сазнајемо да се тражи
сумњиво лице. Какве информације полиција има о том лицу? Какву корист ће имати
онај ко га ухвати? Објасни како ову ситуацију посматрају Јеротије и Вића.
16. Опиши Алексу Жуњића. Шта њега
разликује од осталих шпијуна? Који су његови начини рада? Издвој најсмешније делове
његовог монолога.
17. Ђока пристиже у варош. Где одседа? Зашто
су срески начелник и чиновници помислили да је он тражено сумњиво лице? Наведи
разлоге.
18. Обраћаш се среском начелнику и
канцеларији због неког посла. Али, већ месецима твој предмет чека. Шта се то
дешава? Где су документа? Како послују ови људи? Зашто им треба толико времена?
Да ли ће ти уопште помоћи? Шта је потребно да урадиш да убрзаш процес? Да ли је
то законски и легално? Да ли смеш да их пријавиш? Шта ће се тада десити? Шта
нам овакво понашање државне администрације говори о самој држави и династији?
19. Опиши Жику, Милисава и Тасу. Да ли је
пристојно да државни чиновници тако изгледају? Шта је неприхватљиво у њиховом
понашању? На који начин практиканти муче Тасу? Да ли такво понашање приличи
одраслим људима?
20. Јеротије и пратња крећу у напад на
хотел ''Европу''. Какву стратегију су смислили? Да ли се напад одвијао по
плану? Ко је изостао и зашто? Шта то говори о том јунаку? На који начин он
оправдава свој изостанак?
21. Миладин долази по правду. Колико дуго
он чека ту правду? На који то начин Жика повезује законе и кантар? Шта он тачно
ради? Да ли је то по законским прописима? Одакле му право да се тако понаша, да
ли то неко контролише? Шта значи кад Жика удари малим прстом?
22. Јеротије шаље телеграм министру након
хапшења. Шта је навео у том телеграму? Зашто је обавестио министра о хапшењу
кад Ђока још није испитан?
23. Опиши полицијско испитивање оптуженог
Ђоке. Зашто га не испитује Јеротије? Да ли се испитивање обавља по закону? Шта
Ђока одговара, а шта се уноси у записник? Код Ђоке су пронађена одређена
документа. Како их полиција тумачи? Због чега Ђока не дозвољава да се прочита
писмо? Ко је аутор тог писма? Шта сазнајемо из истог?
24. Ислеђивању се придружују Марица и
Анђа. Читање писма даје одговоре. Ко се увредио? Зашто Јеротије покушава да
спречи читање писма?
25. Стиже нова депеша из министарства и
захтев да се ухапшено лице доведе у престоницу. Објасни како ће Јеротије да
оправда целу ову ситуацију. На који начин је Вића реаговао?
26. Да ли знамо шта се на крају десило са
јунацима? Како би ти завршио/завршила ово дело? Да ли је Јеротије успео да се
извуче из ове ситуације?
27. Бранислав Нушић критикује и исмева државну
администрацију и службенике. Кога он у ствари критикује? Ко је крив за овакву
ситуацију у важном сегменту државне апаратуре? Ко је, у ствари, право сумњиво
лице?
28. Које особине народа и друштва писац
критикује и исмева? Да ли ово можемо да повежемо са данашњицом и на који начин?
Наведи примере.
29. Издвој најсмешније и најзанимљивије
ситуације и сцене.
Коментари
Постави коментар