Причај ми о љубави - читајмо о љубави

1. ''Гордост и предрасуда'' Џејн Остин 

Све жене сањаре о господину Дарсију. Мушкарци немају појма ко је то.               

''И никад није тако искрено осетила да би могла да га воли као сад, кад сва њена љубав мора бити узалудна.''


2. ''Разум и осећајност'' Џејн Остин 
3. ''Џејн Ејр'' Шарлот Бронте
''Буди моја срећа, ја ћу бити твоја.''
4. ''Евгеније Оњегин'' Александар Пушкин
 
5. ''Мандолина капетана Корелија'' Луј де Бернијер

6. ''Мемоари једне гејше'' Артур Голден
''Ето због чега снови могу да буду опасне ствари: они тињају попут ватре и понекад нас обузму потпуно.''
7. ''Љубав у доба колере'' Габријел Гарсија Маркес
8. ''Оркански висови'' Емили Бронте
''Нисам јој никад 'изјавио љубав' речима; али ако погледи имају свој језик, и највећи идиот могао је погодити да сам заљубљен до ушију...''

9. ''Прохујало са вихором'' Маргарет Мичел
''Живот није дужан да нам пружи оно што ми од њега очекујемо. Ми узимамо оно што добијамо и хвалимо Бога што није нешто горе.''
10. ''Човек по имену Уве'' Фредрик Бакман
''Био је човек који се разуме у оно што пише црно на бело. А она је представљала боје. Све боје у његовом животу.''
11. ''Дервиш и смрт'' Меша Селимовић
''Није се удала, удали су је. Неколико дана прије мога доласка. Да сам мање спавао, да сам и ноћу путовао, да је било мање умора, да су биле мање равнице и нижа брда која је требало прегазити, дошао бих на вријеме, она се не би удала за Емина, а ја можда не бих отишао из села.''

12. ''Увела ружа'' Бора Станковић
''
Опет сам те сневао! Kако жалим што сан оде, те и ти с њиме! Kако бих волео да то не беше само сан, сан и ништа више. Али хвала и сну. Слађе је сневати неголи збиљу гледати и гушити се од наврелих осећаја, успомена, и тешка, хладна, самотна живота… Да, слађи је сан, сан детињства и младости…
Хајде да сневамо....''

13. ''Поп Ћира и поп Спира'' Стеван Сремац

14. ''Ана Карењина'' Лав Толстој
''Схвати да се за мене, од онога дана кад сам те заволела, све променило. За мене постоји само једно и једино: твоја љубав. Ако је она моја, онда се ја осећам тако високо, тако чврсто, да за мене ништа не може бити поражавајуће.''

15. ''Тихи Дон'' Михаил Шолахов
''Гадно је у туђем злу гледати своје добро, а још гадније у туђем добру гледати своје зло.''

16. ''Писма Милени'' Франц Кафка

17. ''Извини, али ти си моја љубав'' Федерико Моћа
''Када нам недостаје љубав, заиста не постоји ништа што би је могло надоместити.''

18. ''Веридба је дуго трајала'' Себастјен Жапризо

19. ''Крај једне љубавне приче'' Грејам Грин
''Љубав неће престати само зато што се нећемо виђати.''

20. ''Мостови округа Медисон'' Роберт Џејмс Волер

''Стари снови су били добри снови, нису се остварили али сам срећан што сам их сањао.''


 







Коментари